.

Salgs- og leveringsbetingelser for Trykk 24

 

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før betaling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Ønsker du endring av leveringstid, leveringsadresse, opplag e.l. etter at ordren din er effektuert vil vi alltid strekke oss langt for å hjelpe. I tilfeller hvor dette vil medføre evt. økte transportkostnader og/eller ekspresstillegg tar vi kontakt med deg før vi endrer ordren din

 

Forbehold

Vi tar forbehold om feil i prisene på våre nettsider, og forbeholder oss derfor også retten til å avvise en feilpriset ordre. Vi forbeholder oss retten til å plassere produksjoner hos de leverandørene det er mest hensiktsmessig å produsere de ulike trykksakene hos. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

 

Leveranse

Estimert leveringstid på dine trykksaker vil vises i løpet av bestillingen, før betaling. Leveringstid vil til en viss grad avhenge av opplaget og tilgjengelighet på trykkmaskiner. Hvis vi ikke er i stand til å levere innen ønsket tid kontakter vi deg på forhånd før ordren settes i produksjon.

Leveringstid angir tiden fra vi mottar en trykklar PDF-fil og til trykksaken ligger klar for avhenting/forsendelse hos oss. Leveringstiden er ikke gjeldene for filer som ikke er trykklar PDF. Eventuell postgang og forsendelser i form av budbiler o.l. kommer i tillegg til oppgitt leveringstid. Trykk 24 AS er ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser eller feil i post eller frakt.

Arbeidstiden på trykkeriene er mandag til fredag kl. 08-16. Det vil si at PDF-filer som leveres etter kl. 16:00 er å anse som mottatt av oss kl. 08:00 påfølgende dag. Dette vil da påvirke beregnet leveringstid.

Våre kunder har valget mellom å hente trykksakene selv (hos Oslo digitaltrykk i Rådhusgt. 5B) eller å få det tilsendt. Pris på eventuell forsendelse kommer i tillegg til pris på selve trykksakene. Totalpris inkludert frakt framkommer ved bestilling.

 

Hente varene selv i butikk:

Vårt hentepunkt for trykksaker er hos Oslo digitaltrykk AS, Rådhusgt. 5B (inngang fra Dronningens gate).

 

Betaling

Bedriftskunder kredittsjekkes og faktureres fra Trykk 24 AS. Privatkunder benytter Klarna Checkout eller Vipps for betaling. Med Klarna kan du enten velge betaling med kort, motta faktura etter at oppdraget er fullført – eller dele opp beløpet. Vi anser oppdraget som fullført fra vår side når det er klart til forsendelse eller henting. hos Vipps er det direkteoppgjør.

 

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene må du ringe oss direkte på 22 36 12 26 så snart som mulig. Eventuelle prosesserte ordre kan ikke avbestilles!

 

Bestilling uten trykkefiler

Det er mulig å legge inn en bestilling uten å laste opp filene som skal trykkes. Det kan være tilfeller der for eksempel en designer skal sende filene, mens du legger inn bestillingen selv. Vi vil sende deg en påminnelse på e-post om å ettersende filer. Hvis vi ikke mottar trykkefiler innen én uke etter bestilling kan ordren din bli kansellert.

 

Reklamasjon

Trykk 24 AS er ikke ansvarlige for eventuelle trykkfeil som følge av feil i filer/dokumenter mottatt fra kunde. Trykk 24 AS er ikke ansvarlige for korrekturlesing før trykkstart. Dersom vi allikevel skulle oppdage feil, vil vi informere deg om dette før ordren prosesseres.

I de tilfeller hvor Trykk 24 har bistått med design og layout vil du få tilsendt en elektronisk korrektur for godkjenning før trykkstart. Trykk 24 AS er ikke ansvarlig for eventuelle trykkfeil dersom korrekturen ble godkjent av kunden før trykkstart.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen 14 dager etter mottatt vare, sende inn reklamasjonsskjema. Skjemaet finner du her.

 

Angrerett

Angrerett ved kjøp på internett gjelder også for tilvirkningsvarer (herunder trykksaker), men kjøper må da dekke tilvirkningskostnadene. Angreretten må benyttes innen 14 dager etter mottatt vare.

 

Erstatning

En eventuell erstatning er begrenset oppad til avtalt pris for den aktuelle ordren, ekskl. mva. Kunden kan ikke i noe tilfelle kreve erstatning for indirekte tap. Som indirekte tap regnes bl.a. kundens tap av fortjeneste av enhver art, tap grunnet driftsavbrudd og krav fra tredjepart.

 

Personopplysninger

Se våre personvernerklæringer og cookie-policy.

Hovedregelen er: Du kan alltid be om innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg, men vi har ikke anledning til å slette opplysninger som regnskapsloven krever at vi tar vare på.

Trykk 24 bruker VIPPS og Klarna Checkout for privatkunder.

Klarnas personvernerklæring.

Vipps’ personvernerklæring

 

Handlekurv

Handlekurven er tom